onsdag 10 mars 2010

Datakrasch


I går kväll skulle maken hjälpa mig med att försöka få bort det sketna UBUNTU från min laptop. Han är duktig på datorer, men plötsligt kraschade datorn. Totalt omöjlig att återuppliva. Den är i stort sett helt ny, så jag blev lite upprörd. Riktigt nära tårarna blev det när maken frågade om jag bränt över alla bilder på cd och sparat. Brännaren fungerade inte som jag ville på min förra laptop så jag har liksom skjutit upp det hela. Många bilder saknar jag inte alls, men alla valpbilder och en hel del bilder på barnen skulle jag gärna vilja ha tillbaka. Maken satt i förmiddags i ca 4 timmar och försökte få fram bilderna, men icke! Dessutom vill skitdatorn inte ta emot nya program trots att han tömt den helt. Verkar som om vi måste kontakta tillverkarna och få fatt i någon sorts återställningsskiva. Vad har vi nu lärt oss av detta? Skjut inte upp saker och ting!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar