onsdag 18 maj 2011

S*Malinean's Ytte-Pytte



 Hittade ett fantastiskt projekt. Att skänka pengar till stora hjälporganisationer är inget jag känner för, när  man i tidningarna läser om hur cheferna groffar åt sig. Detta är en alldeles fantastastisk liten katt.  Detta är nämligen en liten Hjärtekatt. Det är en katt av rasen Amineko, uppfödd av Malinean.




Han var tyvärr ensam i kullen, men det är en mycket kavat liten herre som tar sitt uppdrag på största allvar.  - Alltid redo!! Han ska nämligen i dagarna åka till Göteborg för att sedan hamna antingen i Göteborg på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus Avd. 323  eller på Universitetssjukhuset i Lund hos ett litet hjärtopererat barn. Han är mycket billig i drift. Det enda han behöver är massor av pussar och kramar! Vår son blev själv tröstad av Kisen som liten och jag hoppas nu att ett annat litet barn kan få ett positivt minne mitt i alla stick och undersökningar. Han är tillverkad med oändligt mycket kärlek!!




Inte ens en nyfiken schnauzer får Ytte-Pytte att backa! Bring it on!!!




   Titta in till Hjärtekatten!
   Originalmönster = Nekoyama
   Svensk översättning = Stickebloggen
   Mönster på hjärta = IA Nyckelpiga


PS. Ytte-Pytte har idag lämnat familjen. Enkel biljett till Göteborg kostade 24 kronor. Han råkade nämligen vara lite skrymmande.. Vi funderade i postkassan på att försöka tejpa ihop honom till 3 centimeter för att komma undan med halva priset, men insåg snabbt att man inte skojar med Ytte-Pytte! Så nu ligger han i en ziplockbag - i en brun kuvertpåse, någonstans därute i Sverige och bara väntar på att få andas frisk luft igen! DS.

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt, jag satt på jobbet idag och läste på våran hemsida om detta projekt! Fint gjort tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jag kan ge bidrag till kuvertpåsarna för det gör inte ont i tummarna.......

    SvaraRadera