tisdag 17 januari 2012

Napphållare


En liten vardagspresent till yngste medlemmen i hundklubben. Vi pratade om napphållare igår på hundrundan och idag dök jag ner i gamla knappburken. Jodå, jag kom ihåg rätt! Hittade en gammal klämma i toppskick som säkert suttit på ett par hängslen som jag hade när jag var liten. Rotade runt i garaget för att hitta mannens sortimentlåda med O-ringar. Ha! Ljuv lycka när jag hittade den och  jag bar in o-ringen likt en relik i hobbyrummet. En restbit svart bomullstyg, lite läcker randig broderitråd och femton minuter senare... Ingen kommer att försöka tafsa på Antons napp!! Broderitråden ger en härligt "giraffig" effekt tycker jag. Det passar alldeles utmärkt, eftersom vi är ute i skog och mark mest hela tiden. Känns det inte lite extra bra när man har saker i gömmorna som bara ligger och väntar på att få bli till?
Har förstås läst på lite och napphållaren håller rekommenderat mått på max 22 centimeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar