lördag 3 juli 2010

Virkat armband




Det börjar bli populärt med virkade armband. Har inte virkat på länge, så jag fick lust att prova. Det blev en enkel modell som det inte behövdes något mönster till. De små blommorna köpte jag på Panduro lager för 100 år sedan.. De har legat och väntat och nu kom de till användning! Dessutom sparade jag lite tid eftersom det bara var att sy på dem. Knäpps med två söta blomknappar. Jättefräscht nu när man fått lite färg! Kan användas av alla, inklusive allergiker. 100 % bomull och tvättbart i 40 grader.

3 kommentarer:

  1. Vad kan du inte - kanske som hårband också?

    SvaraRadera
  2. Vad fint med virkade armband, jag gillar det! Vet inte varfor du har svart att kommentera hos mig, har inte hort fran nan annan att det ar svart.

    SvaraRadera
  3. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Hej
    Tack för att du vill vara med i min utlottning av ett smycke.

    Så fina sommriga armband du gör...

    Önskar dej Sköna Sommardagar
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera