lördag 26 juni 2010

Hoppas att ni hade en trevlig midsommar!


Mannen överraskade med champagnefrukost på midsommarafton. Firade sedan med våra bästa vänner vid Östra Grevie folkhögskola. Hade en underbar picknick bestående av pastasallad med kaffe och jordgubbstårta till efterrätt. Ett litet snack innan kvällens sill & potäter.. Brandkåren i byn samt scouterna ser till att byn varje år går man ur huse. Ja, även en del utomsocknes kommer också..
Dottern tog en lott för sina egna pengar i cykellotteriet. 20:- kostade lotten och hon vann!!! Nr 36 gjorde att hon fick en gammaldags damcykel värd 1200:-.
Yr av vinsten sade hon:-" Jag tror att jag ska gå och vinna en ål till pappa!"
Ja så ta mig sjutton! Hon kom tillbaka med en ål och en burk matjes. Sedan vann hon en megastor slickepinne i chokladtombolan samt en mindre tvinnad. Som dottern uttryckte det: -"Det känns som att jag gjort mitt idag. Den här dagen är ganska perfekt!"

1 kommentar: